Miasteczko Rajdowe w Makowie Podhalańskim z rundą Pucharu Świata!

Miasteczko Rajdowe w Makowie Podhalańskim z rundą Pucharu Świata!

Już szóstego września 2014 roku wystartuje trzecia edycja Miasteczka Rajdowego w Makowie Podhalańskim! W wielkim skrócie będzie to spotkanie historycznej motoryzacji z nowoczesną, a także prelekcja na temat bezpieczeństwa na drodze, rozrywka i wiele więcej atrakcji!

Jednym z głównych wydarzeń towarzyszących będzie runda FIA Pucharu Świata w rajdach na regularność, 3. Rajd Polski Historyczny, którego sobotni, decydujący etap rozegrany zostanie na trasie Kraków – Maków Podhalański. Zawodnicy odwiedzą nasze miasto dwukrotnie, pierwszy raz o godzinie 10:00 (każdy z nich odbędzie 30. minutowy postój, oznacza to, że ostatni zawodnik wyjedzie z Miasteczka po godzinie 11) a drugi o 22:00 (również 30. minutowy postój dla każdej z załóg). Nocny etap będzie zdecydowanie ciekawszy, gdyż samochody będą wyposażone w tzw. „elektrownie”, czyli dodatkowe oświetlenie, robiące duże wrażenie.

Prócz tych atrakcji planowane są także: „Narodowe Czytanie” Trylogii Sienkiewicza, rajdowa strefa serwisowa z konkursami, pokazy samochodów rajdowych i zabytkowych, koncerty i spotkania z gwiazdami – przyjdź i poczuj zapach rajdowej benzyny już 6. września w okolicach estrady „Makowianka” w Makowie Podhalańskim!

Serdecznie zapraszamy do wystawienia swoich samochodów, stoisk, stref serwisowych. Zapewniamy miejsce oraz możliwość reklam sponsorów. Więcej informacji udziela firma GB promotion: biuro@gbpromotion.pl oraz 511 474 256. Dołącz do nas na Facebooku: www.facebook.com/miasteczkorajdowe. Oficjalna strona imprezy: www.miasteczkorajdowe.pl.

Międzynarodowa obsada Rajdu Polski Historycznego

Trzecia edycja Rajdu Polski Historycznego zapowiada się międzynarodowo. Organizatorzy przyjęli 40. zgłoszeń z takich krajów, jak: Węgry, Luksemburg, Austria, Włochy, Niemcy, Finlandia i oczywiście Polska. Nie zabraknie także liderów klasyfikacji FIA Trophy for Historic Regularity Rallies, do której zalicza się 3. RPH: lider Paolo Marcattilj z Włoch dotychczas zgromadził 41 punktów i w Krakowie zobaczymy go w Porsche 911T, natomiast Christian Crucifixz (reprezentant Luksemburgu) zajmuje drugie miejsce z 36 punktami, a w Krakowie pojawi się Cortiną Lotus.

Po raz trzeci na naszym rajdzie wystartuje Istvan Sandor z Węgier (Skoda 100 L Rallye), a po raz drugi Frank Richter z Niemiec (Wartburg 353). Ciekawym autem będzie Wartburg 353 MC węgierskiej załogi, w którym Egon Culmbacher w 1972 roku startował w Rajdzie Monte Carlo.

Z pewnością czołówka polskich kierowców po pierwszej eliminacji w historycznych rajdach na regularność zjawi się w Krakowie. Trzebiatowski, Adamczyk, Stryczak, Burtan będą walczyć o kolejne punkty w Pucharze Polski. Nie zabraknie również zwycięzcy ubiegłorocznej edycji, Stanisława Postawki.

– 3. Rajd Polski Historyczny stanowić będzie rundę FIA Trophy dla rajdów na regularność (FIA Trophy for Historic Regularity Rallies 2014). Impreza zagościła po raz pierwszy w tym kalendarzu, a znalazła się wśród takich klasyków jak Historic Acropolis Rally czy Rally Costa Brava. Kalendarz składa się z ośmiu rund w Grecji, Włoszech, Hiszpanii (po dwie rundy), Wielkiej Brytanii i oczywiście w Polsce – wypowiada się Erwin Meisel, komandor Rajdu Polski Historycznego.

Rajd rozpocznie czwartkowa ceremonia startu na krakowskim Rynku (godzina 18:00). Trasa rajdu wynosi prawie 800 kilometrów, z czego ponad 350 stanowią próby sportowe. Pierwszy etap podzielony został na siedem prób, które zawodnicy rozpoczną spod Hotelu Soray w Wieliczce. Po przerwie w Białce Tatrzańskiej stawka powróci do Wieliczki, by w sobotę zmierzyć się z dwoma, bliźniaczymi etapami, z których drugi rozegrany zostanie w nocy. Odcinki sobotnich etapów wytyczone zostały w okolicy Makowa Podhalańskiego. W niedzielę rajd zakończy ceremonia mety na Placu Wielkiej Armii Napoleona w Krakowie, u stóp Wawelu.

– Już dziś zapraszamy wszystkich entuzjastów sportów samochodowych oraz prawdziwej, zabytkowej motoryzacji na 3. Rajd Polski Historyczny. Na starcie staną samochody rajdowe z roczników do 1983, a na odcinkach z pewnością nie zabraknie zarówno polskiej jak i włoskiej czy niemieckiej motoryzacji. Rajd Polski Historyczny rozgrywany jest w malowniczych krajobrazach tatrzańskich i beskidzkich, co dodatkowo powoduje jeszcze większą przyjemność i niespotykany klimat. Zapraszamy już dziś do udziału i kibicowania! – dodaje Gabriel Borowy, rzecznik prasowy rajdu.

Honorowy Patronat nad imprezą objęli Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Sowa oraz Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. Partnerem strategicznym imprezy jest Valeo, oficjalny pomiar czasu zapewnia SMOK GPS. Wśród partnerów są: Novol, Hotel Bania, Maków Podhalański, Łapanów, Zakopane, Renault Anndora sp. z o. o., Geotermia Mazowiecka S.A, Farmona Waliczek, Platinum Orlen Oil, Inter Cars S.A., RajdoweAkcesoria.pl, Karczma w Krzywaczce, Brantz Rallymeters i GB promotion. Opiekę medialną zapewniają Automobilista, Kraków.pl, TVP Kraków, Radio Kraków, Classicauto, RajdowyPuchar.pl oraz BESTOFRALLY.pl.

plakat_ost

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.